Blogroll
- Unmasking Campus Protests: There IS Indeed A Lot Of Anti-Israel, Anti-Semitic Agitation On US Campuses; But Who's Paying For It--Both The Protest Groups And Their Legal Defenses?
- Germany Launches Hotline, Encouraging People To Report Family And Friends Who Hold "Conspiracy Theories" That Question "Democratic Institutions"
- Measles Op Escalates: The Atlantic Sends A Reporter To Target And Harass Texas Mennonite Community, And Father Of 6 Year Old Who Died
- Freedom To Perceive
- Le Chant Des Partisans
- Creating Parallel Societies – #SolutionsWatch
- Some Reflections On The Trump Administrations Punishments Of Student Protest Movements, And MAGA Fatigue
- Offsite Post: ‘French Culture and Resistance to Change’
- We Have Entirely Forgotten What It Means to Seek Salvation
- Interview 1936 – James Discusses REPORTAGE on Press For Truth
- The Trade Wars: You Are Not Prepared
- Offsite Post: ‘Conservative Virtue Signaling over Frederick Douglass Is a Big Mistake’
- Interview 1935 – ReArm Europe!!! (NWNW #583)
- James Corbett and Friends Deliver The White Pill! – #SolutionsWatch
- Offsite Post: ‘My Kid Sister Just Died’
- Interview 1934 – Decoding the Truman Show . . . with German Subtitles!
- Remembrances for March – 2025
- Offsite Post: ‘The Unbroken Line of New England Radicalism’
- The Great Fast Through the Ages: What Has Changed?
- Offsite Post: ‘Mainstreaming the Demonic: Megami Tensei’s Un-Orthodox Programming’
- A Homily on the Prodigal Son
- New Martyr John Popov: A Genius of Theology
- On the Prodigal Son
- The Western Rite
- The holy righteous Simeon the God-Receiver
- In memory of the martyred Metropolitan Vladimir of Kiev
- Prayer From the Abyss: How Brokenness Became the Path to Grace
- Fyodor Dostoevsky's Meeting With Archbishop Nicholas Kasatkin the Missionary of Japan
- Healthy Food for Healthy Kids
- Latest Poll: More Than One-Third of Moderate Voters Do Not Trust Federal Health Agencies
- “Only Begotten Son” – Who Wrote the Hymn Sung at Every Liturgy?
- Children’s Health Defense CEO, Mary Holland, Esq. Statement on Pardon of Anthony Fauci
- Imprisoned for Christ: The Power of Suffering – Elder Sofian Boghiu
- Intemnițat pentru Hristos: Puterea suferinței – Pr. Sofian Boghiu
- Guided by the Star: The Magi’s Journey to Christ
- How Many Years Have Passed Since the Nativity of Christ?
- The Fundamentalism of “Political Correctness”
- New research suggests COVID-19 vaccinated individuals may ‘shed’ spike protein to unvaccinated women
- New CHD Book Uncovers the Mechanisms That Turn Medicine Deadly
- New CHD Book Presents Analysis of COVID Policy by Independent Scientists
- Actress Juliette Binoche Acclaims Saint Paisios the Athonite and Byzantine Iconography In Award Speech
- Movie: "Saint Chryse - A Ray of Light in the Years of Slavery" (2023)
- Signs to recognize the Antichrist – Fr. Dumitru Stăniloae
- Semnele pentru recunoașterea lui antihrist – Pr. Dumitru Stăniloae
- The "Policing" of our Lives (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- “May Paradise consume you!” Elder Cleopas of Romania (†1998)
- “Mânca-v-ar raiul!” Cuviosul Cleopa de la Sihăstria (†1998)
- The Final Days of the Iconic Fashion Designer Billy Bo
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- O mica problema de retorica
- O stire: moartea presei.
- 101 carti de necitit intr-o viata
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Limitati puterea Curtii pentru a lasa frau liber interventiei statului | ![]() | ![]() | ![]() |
Economie |
Scris de Florin Rusu |
Sâmbătă, 25 Iunie 2011 10:27 |
Iar argumentele invocate sunt cel putin impresioniste: “Într-o republică democratică, modificarea Constituţiei nu ar trebui să depindă de capriciile celor care deţin temporar majoritatea; poporul ar trebui să aibă puterea de a corecta erorile. De pildă, în SUA, pentru a schimba Constituţia şi a îndrepta o greşeală a Curţii Supreme, este nevoie de o majoritate calificată a Congresului şi a legislaturilor statelor. Fără această procedură, nu ar fi fost posibilă anularea cunoscutei decizii din cazul Dred Scott, din 1857, care legaliza sclavia în numele protejării „drepturilor” proprietarilor albi de sclavi şi care a avut un rol în declanşarea Războiului Civil. În SUA, nimeni, nici măcar însăşi Curtea Supremă, care a luat decizia, nu a pus la îndoială dreptul constituţional al Congresului de a adopta Amendamentele 13 şi 14 la Constituţia SUA, care au anulat respectiva hotărâre judecătorească.” E adevarat, nimeni nu a pus la indoiala dreptul Congresului de a adopta Amendamentul 14, cu exceptia tuturor statelor foste membre ale Confederatiei, mai putin unul, care a votat ratificarea lui. Celelalte au votat impotriva.
In cazul Amendamentului 13 situatia a fost inversa. Drept urmare, timp de un cincinal, acestea au fost desfiintate de facto si puse sub ocupatie militara. Ele aveau drept guvernatori generali ai guvernului federal. Pe fostul teritoriu confederal functionau tribunale militare. Curtea Suprema a SUA a fost singura care a incercat sa faca ceva in acest sens, declarandu-le neconstitutionale, pe motiv ca incalcau principiul de baza al constitutiei americane - “due proces of law”. In plus, fostilor oficiali (de la nivel inalt pana la cel mai mic nivel) ai Confederatiei nu numai ca li s-a interzis sa candideze la vreo functie publica, ci li s-a luat si dreptul de vot. Drept acordat in schimb populatiei de culoare. Insa numai in Sud. In Nord, populatia de culoare trebuia sa mai astepte ani buni pana sa obtina dreptul de a vota. Acordat din motive evident electorale, pentru ca republicanii radicali sa poata obtine cat mai multe voturi. De altfel, a fost aplicata aceeasi metoda cu cea a vestitei emancipari de catre Lincoln a populatiei de culoare din timpul Razboiului de Secesiune. Acesta a eliberat sclavii pe care nu-i putea elibera, pe cei din teritoriile controlate de confederati, si nu i-a eliberat pe cei pe care-i putea elibera, pe cei din Nord. De-abia dupa ce, santajate in acest mod brutal, legislaturile statelor sudiste au ratificat Amendamentul 14, cetatenii acestora si-au putut recupera in timp drepturile. Ambasadorul SUA ar fi putut gasi un exemplu mai bun de dat romanilor, insa probabil ca acesta e cel care rezuma cel mai fidel filosofia politica a neoconservatorismului modern: “ceea ce cred guvernantii (americani) ca e bine (democratia, datoria civica etc) trebuie impus cu orice pret si prin orice mijloace populatiei civile si celorlalte state”. De altfel, perioada Razboiului de Secesiune si cea a Reconstructiei sunt primul mare episod de centralizare a puterii federale a SUA (vezi Emancipating slaves, enslaving freee men sau Yankee Leviathan).
Al doilea argument este unul care face trimitere la urmatorul val de concentrare a puterii Leviathanului american modern, perioada New Deal-ului, si consta intr-o simpla invocare a autoritatii. Si nu a oricareia, ci, din pacate pentru admiratorii intelectuali de dreapta ai propunerii presedintelui Basescu, a uneia asimilata stangii americane: “În SUA, există o tradiţie îndelungată a „reţinerii judecătoreşti”, prin care judecătorii Curţii Supreme aleg să nu îşi exercite întreaga autoritate. Felix Frankfurter, unul dintre cei mai importanţi judecători ai Curţii Supreme, a spus la un moment dat: „nu este datoria acestei curţi să emită politici. Ea trebuie să arate o extrem de atentă consideraţie faţă de limitările propriilor sale puteri, ceea ce împiedică această instanţă să-şi urmeze propriile idei cu privire la ceea ce este înţelept şi chibzuit. Această reţinere autoimpusă este esenţa jurământului judecătoresc...” Poate că o astfel de „reţinere autoimpusă” ar fi fost potrivită în acest caz.” Dar cine este Felix Frankfurter? Nimeni altul decat autorul moral al New Deal-ului. Prieten si consilier personal al presedintelui Roosevelt, a jucat in timpul guvernarii acestuia, acelasi rol pe care mai taziu il va juca Leo Strauss in crearea consensului neoconservator. Majoritatea institutiilor centraliste federale erau conduse de fostii sai elevi de la Harvard. Frankfurter dorea o “retinere autoimpusa” a Curtii Supreme, majoritar libertariana la acea vreme, pentru a lasa frau liber interventiei masive, necenzurate a statelor membre ale SUA in economie. Frankfurter a pledat in repetate randuri ca avocat pentru legalizarea salariului minim. El este, de altfel, si autorul legii salariului minim a statului New York. Salariu minim declarat neconstitutional in repetate randuri de catre Curtea Suprema, pana la Puciul constitutional de la finalul anilor ’30, realizat de Roosevelt la sugestia lui Frankfurter. Acesta a mai pledat si pentru acordarea de puteri depline sindicatelor, pentru instituirea “negocierilor colective”, pentru impunerea obligativitatii juramantului de credinta catre statul federal in istitutiile de invatamant religioase anabaptiste, care refuzau intonarea imnului, din cauza versurilor belicoase etc. (vezi The Forgotten Man, How Progressives Rewrote the Constitution In concluzie, Frankfurter simboliza tot ce era mai periculos pentru un libertarian sau un conservator. Fostul sau colaborator in administratia Roosevelt, devenit mai tarziu conservator, Raymond Moley, sintetiza filosofia lui Frankfurter in cateva cuvinte: “The problems of economic life were litigious, controversial, not broadly constructive or evolutionary. The government was the protagonist. Its agents were its lawyers and commissioners. The antagonists were big corporation lawyers. In the background were misty principals whom Frankfurter never really knew first hand and who were chiefly envisaged as concepts in legalistic fencing. Those background figures were owners of the corporations, managers, workers and consumers.”
PS: Era nevoie de astfel de argumente penibile pentru “legitimarea” renuntarii la prezumarea caracterului licit al dobandirii averii? Nu era mai corect ca ambasadorul SUA sa spuna adevarul, si sa se declare preocupat de accentuarea pericolului terorist in Romania odata cu instaurarea vestitului scut? Si ca SUA ar avea nevoie de o legislatie menita a permite confiscare averii persoanelor suspectate de actiuni de finantare a terorismului? Numai ca atunci chiar ar fi existat o dezbatere pe aceasta tema, cat timp asa totul se rezuma la: “sa-i ardem pe corupti!”
|