Blogroll
- Happy Mother's Day In Heaven To My Mother, Ulla
- What The Hell is Happening in Africa?
- This Mother's Day: Pray For The Mothers Who Lost Their Children Due To Experimental Covid Injections
- St. Thomas Sunday
- Thomas Sunday
- The Second Sunday of Pascha
- Anatevka: The Digital Landscape And The Longing For Home
- The News is a Social Construct (2017)
- A Homily for Bright Saturday
- "We Have No Other Way But the Way of the Cross!"
- To Lighten Up A Little
- The Rats Are Jumping Ship: NYT Reports Serious Vaccine Damage, Chris Cuomo Does A Lamentation Tour, Promotes Ivermectin
- Offsite Post: ‘Contrasting Founders: Pres. Washington and St. Vladimir’
- A Father And Son Discuss Ways To Confront PTSD'S Freeze Response
- Three Days Preceding Pascha: Insights into Holy Week
- Interview 1880 – The PYSOP Video is a Psyop (NWNW 553)
- Episode 457 – How To Save The World!
- Offsite Post: ‘Is Economic Development the Most Important Thing in Society?’
- Interview 1879 – Michel Chossudovsky on the Hiroshima Nagasaki Dress Rehearsal
- May Open Thread and Subscriber Video (2024)
- Paschal homily of Saint John Chrysostom
- Offsite Post: ‘Moving beyond Southern Ecumenism’
- Remembrances for May - 2024
- CHD Asks Supreme Court to Hear Case Alleging FDA Misused Emergency Power by Authorizing COVID Shots for Children
- Offsite Post: ‘Prophet Jeremy the Pillar-Dweller’
- “May my Prayer be Set before You…” Exploring a Lenten Chant
- 2024 Secret Angel Christmas Charity Campaign Results
- Offsite Post: ‘Whither St. Andrew’s Day in Dixie?’
- The Other Child
- CHD Wins in Los Angeles ‘Smart City’ Public Records Case, Gaining Access to Thousands of Withheld Documents Regarding Rollout of Artificial Intelligence
- ‘Alleluia’: Exploring the Depth of the Shortest Doxology
- Judge Rules in Historic CHD Lawsuit Challenging Fast-tracking of Wireless Infrastructure in Los Angeles
- CHD Supports the Motion Against U.S. Department of Health and Human Services Alleging Fraud in Omnibus Autism Proceeding
- Exploring the Lenten Triodion: A Journey through Penitence and Joy
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- From Aristocrat to Ascetic: The Disguised Path of Saint Anastasia
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- Alexandros Papadiamantis Resource Page
- How Great Spiritual Figures of Greece Helped Form the Renowned Conductor Dimitri Mitropoulos
- Artificial Intelligence as Artificial Brilliance (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- Movie: "Men of Anjolos" (1997) - An Islamic Movie on the Life of the Seven Youths of Ephesus
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- The Bitten Apple of Apple Inc. (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
- Single Mind, Simple Life – Gospel for the Third Sunday of Matthew
- Save your soul with fear of God
- Enduring skillfully
- Orthodoxy is unique
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- O mica problema de retorica
- 101 carti de necitit intr-o viata
- O stire: moartea presei.
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Guvernele moderne, și nu creștinismul, sunt cea mai mare organizație criminală din istorie |
Polemici |
Scris de Florin Rusu |
Sâmbătă, 23 Februarie 2013 13:02 |
Ignoranța face casă bună cu propaganda, cu atât mai mult cu cât aceasta din urmă este împachetată în pledoarii elegante, cool, bazate pe "date științifice". Ultima modă pe rețele sociale, dar nu numai (dovadă multe comentarii de pe acest site), este participarea entuziastă la o campanie de discreditare a sentimentului religios și, mai grav a religiei creștine, a tradiției responsabilă, în ultimă instanță, cu bune și rele, pentru modul în care a evoluat actuala civilizație occidentală. Avem de-a face cu o mișcare fundamentalistă, bazată pe trăiri, și nu pe rațiune, așa cum cred adepții săi, cvasi-religioase (pline de pasiune, lipsite însă de profunzime), cu o erezie post-modernă menită a se hrăni parazitar cu carnea și spiritul victimelor unui veritabil paricid. Ultimul exemplu este cel prezentat de Paul Dragoș Aligică pe pagina sa de Facebook, o imagine în care sunt prezentate zvastica și crucea, iar din comentariul care însoțește poza rezultă că crucea este simbolul celei mai mari organizații criminale din istorie, pe lângă care nazismul este mic copil. Reacția lui Aligică este una dură, însă corectă: "Cineva trebuie sa le explice copiilor aceștia ca aceasta chestie pe care o distribuie e o imbecilitate. Produsă fie de niște imbecili, fie de niște canalii de propagandiști care știu bine ce fac. Și că cei care o dau mai departe nu fac decât sa participe în calitate de "idioți utili" la o imensă bătaie de joc, în primul rând față de ei înșiși. Indiferent dacă ești religios sau nu, aici e vorba de cultură generală, noțiuni elementare de istorie și de bun simț. Dar ce așteptări avem? La școală nu mai ai ocazia să înveți istorie. Iar bunul simț e prima victimă în fața ignoranței și propagandei." Extrem de interesant este background-ul autorilor acestor campanii. Cei mai educați dintre aceștia sunt umanitarianiști post-moderni, cu o deosebită preocupare față de umanitate ca ideea, dar fără a fi interesați de oameni în carne și oase, ce să mai vorbim de spirit, și/sau persoane cu studii tehnice. Criteriul lor este foarte bine surprins de Richard M. Weaver din eseul său "Humanism in the Age of Science": The criterion then is not whether you should do a thing, but whether you can do it. I am afraid that much of the vast scientific activity which goes on about us is predicated on nothing profounder than that. There is a real bite in Winston Churchill's description of science as "organized curiosity." Cea de-a doua categorie, care se suprapune de altfel uneori peste prima, este cea a persoanelor cu studii tehnice, pentru care știința este noua divinitate, panaceul modern al tuturor relelor omenirii. Și asta în pofida efectelor uneori total nefaste ale descoperirilor științifice (cazul armelor de ucidere în masă, inexistente până în secolul XX fiind doar unul dintre acestea). Însă, așa cum observă același Weaver, When the proponents of science feel they are on the defensive, they recite the things which the various sciences are able to cure, either wholly or partially. Actually the list runs from cancer to psychopathology. Our retort to this must be: "Why are there so many things today that need curing? Has the world just become more cure-conscious? Or do we actually have more forms of degeneracy, mental and physical?" Caracterul paricid al demersului adepților socialismului-științific sau al umanitarismului-științific, dar și grava lor ignoranță, reiese și din disprețul cu care tratează evoluția științei de-a lungul vremii. O lectură a volumului lui James Hannam, "God's Philosophers: How the Medieval World Laid the Foundations of Modern Science" i-ar ajuta poate să-și nuanțeze, dacă nu cumva să-și schimbe opiniile, însă probabil că fundamentalismul de care dau dovadă le refuză din start orice curiozitate pe această temă. Însă cea mai periculoasă armă a fundamentaliștilor anti-religioși este vulgara propaganda plină de ignoranță, aflată în căutarea a cât mai multor click-uri. Afirmația potrivit căreia creștinismul a făcut mai multe victime decât nazismul sau comunismul a devenit prin repetiție și diferite forme de împachetare, care mai de care mai cool, un "adevăr" de aproape de necontestat pe platformele sociale. În sprijinul său este invocat democraticul argument al majorității ("toată lumea știe") sau cel al autorității ("am citit eu la unii mai deștepți și mai informați ca tine"). Dar care să fie adevărul. Cea mai documentată carte pe care am citit-o pe tema victimelor războaielor sau a diferitelor forme de democid este cea a lui R.J Rummel "Death by Government: Genocide and Mass Murder Since 1900". Până în secolul XX, potrivit calculelor sale, de-a lungul a peste trei milenii au fost ucise de diferitele guverne din toate colțurile lumii 133 de milioane de persoane. În secolul XX, până în 1987 numai, numărul victimelor guvernelor secularizate, în special al celor național-socialiste și internațional-socialiste, dar și al celor democratice (într-un grad mai redus și în special în colonii), a fost de 262 de milioane, adică dublul numărului înregistrat în trei milenii. E adevărat că și populația globului s-a majorat exponențial, însă cifra nu este deloc mai îngrijorătoare, într-un singur secol, guvernele au fost responsabile pe uciderea a unui număr de două ori mai mare decât au reușit predecesoarele lor din cele peste 30 de secole anterioare. Iar Rummel nu este deloc iertător cu ceea ce el numește "a religiously induced and ritualistic form of government killing". În pofida unor studii recente care demitizează Inchiziția ca istituție criminală (vezi Inchiziția reconsiderată), Rummel preferă să ia în calcul cifrele cele mai ridicate de victime ale acestei instituții: The Spanish Inquisition established in 1480 by King Ferdinand and Queen Isabella and that was led from 1483 to 1498 by the Dominican monk de Torquemada may have burned to death as many as 10.220 heretics in total; 125.000 possibly died from torture and privation in prison. A secretary of the inquisition says that no more than 4.000 were burned to death altogether. But in Seville alone this number of heretics may have been so killed. Perhaps a more realistic figure is that of the General Secretary of the Inquisition, who estimated that from 1480 to 1488, 8.800 people were killed by fire, and from 1480 to 1808 the victims may have totaled 31.912. During the most intensive years of the Inquisition about 500 people per year also may have been burned to death in the New World. Deci, Inchiziția ar fi făcut maxim 125.000 de victime timp de 4 secole. Guvernul democratic al Statelor Unite ale Americii a ucis între 150.000 și 250.000 de persoane într-o singură zi, cea a lansării celor două bombe nucleare la Hiroshima și Nagasaki. Putem adăuga și potențialele victime ale vânătorii de vrăjitoare defășurate protestanți și numărul victimelor "creștinătății" de-a lungul secolelor nu poate fi comparat cu cel anual al secularelor guverne ale secolului XX. Și aici Rummel este destul de rău-voitor cu protestanți, estimările sale fiind extrem de ambigue: In total, throughout Christendom more than 30.000 "witches" may have killed; Taking into account the routine nature of these killings, the final figure may be around 100.000; it might even reach 500.000. Spre comparație, noii fundamentaliști ar trebui să știe că victimele regimului nazist sunt estimate Rummel la 21 de milioane, în timp ce cele ale Chinei comuniste la 76,7 milioane, iar cele ale URSS la 61 de milioane. Iar secularistul guvern turc, condus de Ataturk, a făcut aproape 2 milioane de victime. |