Blogroll
- Epstein Eugenics: The Plan to Seed the Human Race
- Homily for Palm Sunday
- Homily on Palm Sunday
- Homily on Palm Sunday
- Entrance into Jerusalem
- The Chapel In The Heart (AND ZOOM LINK FOR 1 PM EDT TODAY)
- James Corbett Talks Power, Narrative and Conspiracy (2021)
- CHD Asks Supreme Court to Hear Case Alleging FDA Misused Emergency Power by Authorizing COVID Shots for Children
- Offsite Post: ‘Prophet Jeremy the Pillar-Dweller’
- Sermon on Lazarus Saturday
- What Happened to Lazarus After He Rose From the Dead?
- Interview 1878 – Dubai Doused by “Rain Bomb” (NWNW 552)
- Artist Has Lived In Stanley Park In Vancouver For 30 Years
- How to Defeat A Gatekeeper – #SolutionsWatch
- Leben im Shtejtl
- Eva Evans' Cause Of Death
- “May my Prayer be Set before You…” Exploring a Lenten Chant
- 2024 Secret Angel Christmas Charity Campaign Results
- Offsite Post: ‘Whither St. Andrew’s Day in Dixie?’
- Interview 1877 – The Age of Neurowarfare with Stavroula Pabst
- The Other Child
- Eva Evans Died At 29, But Not "Suddenly."
- "To Not Deal With Trauma Is To Be At War With Yourself. To Hide Deep Pain Takes An Enormous Amount Of Energy." Tim Fletcher
- This Is What The Globalists REALLY Fear
- Guest Post: ‘Prophecy Of A Theban Princess: A Review of FOR A RADICAL LIFE by Daria Dugina’
- Offsite Post: ‘The Orthodox Bishops in the United States Act Culturally Illiterate’
- Offsite Post: ‘The Right Foundation’
- CHD Wins in Los Angeles ‘Smart City’ Public Records Case, Gaining Access to Thousands of Withheld Documents Regarding Rollout of Artificial Intelligence
- Offsite Post: ‘The Power of Women’
- ‘Alleluia’: Exploring the Depth of the Shortest Doxology
- Judge Rules in Historic CHD Lawsuit Challenging Fast-tracking of Wireless Infrastructure in Los Angeles
- CHD Supports the Motion Against U.S. Department of Health and Human Services Alleging Fraud in Omnibus Autism Proceeding
- Exploring the Lenten Triodion: A Journey through Penitence and Joy
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- From Aristocrat to Ascetic: The Disguised Path of Saint Anastasia
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- Exploring the Essence of Praising God
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- Alexandros Papadiamantis Resource Page
- How Great Spiritual Figures of Greece Helped Form the Renowned Conductor Dimitri Mitropoulos
- Artificial Intelligence as Artificial Brilliance (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- Movie: "Men of Anjolos" (1997) - An Islamic Movie on the Life of the Seven Youths of Ephesus
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- The Bitten Apple of Apple Inc. (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
- Single Mind, Simple Life – Gospel for the Third Sunday of Matthew
- Save your soul with fear of God
- Enduring skillfully
- Orthodoxy is unique
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- O mica problema de retorica
- 101 carti de necitit intr-o viata
- O stire: moartea presei.
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Bicentenar Dostoievski – o introducere: testamentul dostoievskian al Prof. I.M. Andreev. |
Dostoievski |
Scris de Ierom. Serafim Rose et al. |
Miercuri, 27 Octombrie 2021 21:36 |
În preajma bicentenarului nașterii lui Dostoievski (30 octombrie s.v.) propunem cititorilor noștri câteva texte comemorative. Începem cu un memorabil extras din Sfinţii Catacombelor Rusiei. Cineva <https://www.youtube.com/watch?v=0oWZaNOWICw> sugera recent că ar putea fi cheia cea mai ziditoare și mai actuală de lectură a întregii cărţi. Este vorba de rezumatul unui text dedicat lui Dostoievski de Profesorul I.M. Andreev, primul autor al cărţii, parte a minunatei evocări a Profesorului așezate de Părintele Serafim Rose, al doilea autor, în deschiderea volumului. După cum se știe, Părintele Serafim a finalizat cartea cu multă trudă și dragoste de ucenic smerit, fără să-și pună numele pe copertă, alături de acela al unuia din marii săi mentori. Este de fapt ultima mare ofrandă de cărturari duhovnicești a ambilor autori. Testamentul lor. Al cărui miez răspunde unui gând al lui Dostoievski si al tradiţiei pravoslavnice (‘toţi suntem vinovaţi pentru toţi’), în lumina căruia chiar și suferinţele neînţelese pot căpăta un sens (a se vedea tema copiilor prinși între Ivan și Aleoșa Karamazov). Prin mijlocirea Profesorului Andreev, model al generaţiei Părintelui Serafim pe Calea Împărătească, distins intelectual rus, catacombnic, apoi exilat mărturisitor, rămas în memoria Bisericii ca trăitor care îmbină exemplar acrivia cu iconomia, păstrând savoarea Ortodoxiei curate ca puţini alţii, avem acum posibilitatea reconteztualizării în beneficiul supravieţuirii duhovnicești a unor intuiţii dostoievskiene preţioase. Un dar apropiat de cele oferite ucenicilor săi de Mitropolitul Antonie Hrapoviţki. Dar despre aceasta, sperăm, cu altă ocazie. (S.T.V.) ***
În toate scrierile sale, precum şi în viaţa sa, Andreev a fost un om cu inimă mare. A suferit groaznic din cauza conştiinţei bisericeşti şi morale scăzute din vremurile noastre, atât în Uniunea Sovietică, cât şi în lumea liberă. Este foarte probabil că anii săi de creativitate ar fi fost mult mai rodnici dacă nu ar fi fost tras în jos de sentimentul că sunt prea puţini cei cărora le pasă de Dumnezeu, de ortodoxie, de aproapele lor. Un articol în mod special (tipărit ca anexă la Teologia sa morală) ne descoperă preocuparea sa profund creştină, ceva ce acum pare să dispară cu
El face apel la conştiinţa ortodoxă a cititorilor săi. „Toţi pentru unul şi unul pentru toţi suntem vinovaţi: aceasta este esenţa eticii sociale a creştinismului... Toţi suntem vinovaţi, pentru că toţi suntem păcătoşi; facem rele, contribuim cu răul nostru la «magazia universală a răului». Şi acest rău se acumulează într-o imensă energie universală a răului şi îşi caută întruparea în vasele trupurilor lipsite de har, şi, atunci când le găseşte, se întrupează în ele, şi ele fac mari fapte rele... Să ne gândim fiecare la noi înşine... Ce făceai în acea seară când această faptă rea, de necrezut, dar reală, a fost făcută? Poate că a fost păcatul tău, fapta ta imorală, maliţia ta, care s-a dovedit a fi ultima mică picătură care a făcut ca vasul răutăţii să dea pe dinafară. Acesta este modul în care trebuie să reflectăm, dacă suntem creştini...
(traducere ușor revizuită și adăugită prin confruntare cu originalul, preluată din versiunea românească a cărţii menţionate, disponibilă online: https://archive.org/details/IvanAndreevSerafimRoseSfiniiCatacombelorRusiei - 20.10.21) |