Blogroll
- Joe Rogan Speaks About Peter Duesberg, Reads Passage From Bob Guccione Jr. About My Work
- What is the Deep State? – Questions For Corbett
- ‘Water’
- The Alchemy Of Writing
- Interview 1986 – Digital Papers, Please! on the IMA Panel
- Is Gossip Harmless? Criticism? What Exactly Does It DO To Us, Spiritually?
- FLOP 30: Is the Climate Hoax Finally Over?
- The Zapruder Film Mystery
- Action Clam: A Short, Enchanting Film About A NYC Artist Who Does Not Identify As One
- Canada's RCMP Has Massacred All 400 Healthy Ostriches At Universal Ostrich Farm: "...Worst Sound I Have Ever Heard...I Will Never Be The Same."
- ‘Honoratus of Lerins’
- Episode 485 – The Dark Legacy of Dick Cheney
- The Only REAL Solution to Digital ID – #SolutionsWatch
- ‘The Groundwater Crisis Isn’t Coming, It’s Here’
- A Priest’s Ministry in the Shadow of Death: Three Testimonies of God’s Grace in the Oncology Ward
- Why the Fathers of the Seventh Ecumenical Council Are Commemorated Separately
- Interview 1985 – Revolution or Civil War on The Jimmy Dore Show
- Remembrances for November – 2025
- ‘Today’
- ‘What Kind of Society Do We Want to Build?’
- Seven Principles for a Victorious Struggle Against Sin
- How Do We Know the Bible Is True?
- On World Mental Health Day (October 10th)
- Saint Sergius of Radonezh: Architect of Russian Spirituality
- Dumnezeu e cu noi, dar să fim și noi cu El | Sfântul Sofian de la Antim
- God is with us, but we must also be with Him | Saint Sofian of Antim
- The Healing and the Image: The Woman with the Issue of Blood and the First Depiction of Christ
- The Hatred of the Internet
- Children’s Health Defense Supports Student Fighting to Get Back to School After Religious and Medical Vaccine Exemptions Denied
- CHD Scientists Dispel 23-Year-Old Study Debunking MMR Vaccine’s Link to Autism
- “Keep your mind in hell and despair not!” – Father Raphael Noica
- “Ține mintea în iad și nu deznădăjdui!” – Pr. Rafail Noica
- Upcoming CHD Book, ‘Vaccines: Mythology, Ideology, and Reality,’ Provides New Insights on Old Perceptions
- Children’s Health Defense Experts to Testify on Childhood Vaccine Injuries at U.S. Senate Hearing
- TV Series - "Saint Paisios: From Farasa to Heaven" (Seasons 1 and 2)
- Cast and Screenwriter of the Television Series About Saint Paisios Visit the Metropolis of Nafpaktos
- Latest Poll: Almost Half of American Voters Support Reevaluating CDC’s Childhood Vaccine Schedule
- Vaccines: Mythology, Ideology, and Reality
- "Life Is Not Digital" (Ecumenical Patriarch Bartholomew)
- Movie Review: "The King of Kings" (2025)
- A Homily on the Prodigal Son
- New Martyr John Popov: A Genius of Theology
- On the Prodigal Son
- The Western Rite
- The holy righteous Simeon the God-Receiver
- In memory of the martyred Metropolitan Vladimir of Kiev
- Imprisoned for Christ: The Power of Suffering – Elder Sofian Boghiu
- Intemnițat pentru Hristos: Puterea suferinței – Pr. Sofian Boghiu
- Signs to recognize the Antichrist – Fr. Dumitru Stăniloae
- Semnele pentru recunoașterea lui antihrist – Pr. Dumitru Stăniloae
- “May Paradise consume you!” Elder Cleopas of Romania (†1998)
- “Mânca-v-ar raiul!” Cuviosul Cleopa de la Sihăstria (†1998)
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- The Catacomb Church (1991)
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- The Eternal Day
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- O mica problema de retorica
- O stire: moartea presei.
- 101 carti de necitit intr-o viata
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
| Liberalul, tovarășul de drum | ![]() | ![]() | ![]() |
| Polemici |
| Scris de Ninel Ganea |
| Joi, 19 Aprilie 2018 10:15 |
După ce enumără primele trei categorii („oameni fermi și inteligenți”, „oameni lăsați în pace provizoriu, pentru ca seria lor de acte feroce să provoace revolta poporului”, „brute plasate în poziții înalte, şi personalități care, grație situației lor, beneficiază de bogăție, de relații puternice, de influența şi de putere” ), Neceaev îi condamnă la moarte pe „oamenii de stat ambițioși și liberalii de orice nuanță. (s.n.)” Deși nu oferă un motiv explicit, precizările sale indică suficient de limpede ce credea despre liberali. „Este îngăduit a conspira în compania şi potrivit programului lor, făcându-i să creadă că li te supui orbește, în vreme ce în realitate ţi-i aservești, despuindu-i de secrete, compromițându-i definitiv, pentru a le tăia în final retragerea şi a semăna dezordinea în Stat prin intermediul lor.” Cu alte cuvinte, liberalii erau utili, chiar foarte utili în conspirații, în munca de destabilizare și demoralizare socială, naivi, creduli și numai buni de folosit pentru obiective nihiliste. Odată încheiată misiunea de demantelare, cu precădere morală, a societății, liberalii nu mai serveau niciunui scop, drept pentru care puteau să fie scoși de pe scena istoriei fără menajamente și scrupule. Tehnica de cooptare a liberalilor în organizații subversive comuniste nu era doar o găselniță personală a lui Neceaev sau o recomandare pentru viitor, ci se inspira dintr-o experiență istorică și din trăsăturile generale ale omului politic liberal. Dostoievski în „Demonii” dă cel puțin două exemple de personaje fictive care colaborează deschis cu revoluționarii din mândrie și din frica de a nu fi în urma vremurilor, convinși indubitabil că ei sunt cei care îi manipulează și manevrează pe nihiliști, și nu invers. Dacă avem în vedere că unul dintre personaje îl reprezintă (caricatural, acid și nedrept într-o bună măsură, totuși plauzibil) pe Turgheniev, precum și temenelele indirecte ale scriitorului în fața revoluționarilor nihiliști în romane ca „Desțelenire” și „Rudin”, directe în alte locuri, precum și faima sa incontestabilă până astăzi de liberal generos într-o lume care se poziționa pe extreme, mariajul dintre liberali și nihiliști, bazat pe interesul celor din urmă și naivitatea, ca să folosim un eufemism, primilor începe să devină convingător. Nu doar în Rusia avea loc această colaborare și confuzie între presupuși liberali și comuniști fanatici. Thomas Jefferson, Părintele Fondator prin excelență, îl descria astfel într-o epistolă pe Adam Weishaupt, fondatorul Ordinului Iluminatilor, o societate secretă comunistă, care pleda pentru abolirea proprietății private, a familiei, a bisericii și a tronului prin orice mijloace: „Weishaupt îmi pare a fi un filantrop entuziast. Este printre cei care cred în perfectibilitatea neîntreruptă a omului. Consideră că omul va reuși odată cu trecerea timpului să devină atât de perfect încât va putea să se guverneze singur în orice situație și să nu facă niciun rău, să facă tot binele posibil și să nu dea niciun prilej statului de a-și exersa puterile asupra sa, ceea ce bineînțeles face guvernul inutil (...) Intenția sa a fost pur și simplu de a restabili religia naturală și de a disemina lumina moralității sale, pentru a ne învăța să ne guvernăm singuri. Propovăduiește iubirea de dumnezeu (sac!) și iubirea aproapelui, iar prin deprinderea inocenței în comportament, se așteaptă ca oamenii să ajungă în starea lor naturală de libertate și egalitate.” E greu ca liberalii să fie depășiți de cineva când vine vorba de credulitate. Asta desigur dacă nu presupunem că în multe cazuri liberalismul nu este pentru mulți doar o mască foarte convenabilă din depozitul de simulacre ale nihilismului modern. Ideea atragerii liberalilor în orbita conspiratorial-comunistă apare prima oară explicit la veritabilul papă al mișcărilor oculte din secolului XIX: Filippo Buonarroti. Principala sa organizație „Sublime Maitre Pairfaits”, copiată ca structură aproape la virgulă din Ordinul Iluminatilor, era ierarhizată pe trei cercuri concentrice. Pe cel mai dinafară cerc erau situați liberalii deoarece la fel ca și radicalii doreau schimbări fundamentale, în special votul universal și adoptarea unor instituții populare. De asemenea, erau utili în propagandă și agitație revoluționară. Pe cercul al doilea erau plasați democrații puri. În Areopag, adică în cercul intim al puterii, acolo unde erau cunoscute adevăratele scopuri, obiective și metode ale organizației, se găseau comuniștii nihiliști, cum erau Bunorroti sau Weishaupt. Lista legăturilor ideologice aparent nenaturale ar putea fi continuată cu ușurință. Suficient să ne gândim doar la renumele liberal al revoluțiilor de la 1848. Însă cum nu ne-am propus și nici nu avem compentențe pentru a fi exhaustivi, ne vom mulțumi în final să remarcăm în favoarea liberalilor că au fost și cel mai probabil vor fi în permanență destul de departe de sursa răului. Ceea ce nu înseamnă neapărat că nu vor contribui și ei, după puteri și nevoi, la răspândirea lui.
|




În „Catehismul unui Revoluționar”, un manual de bază al teroristului și conspiratorului modern, Serghei Neceaev alcătuiește o ierarhie a oamenilor care trebuiesc eliminați pentru ca revoluția nihilistă să triumfe. Asemenea unui contabil conștiincios și prăfuit, el dictează: „se va stabili o listă cu aceste persoane după gradul în care pot fi dăunătoare succesului cauzei revoluționare, pentru ca aceia care poartă primele numere să piară înaintea celorlalți.”

