Blogroll
- Interview 1899 – James Corbett on The Trans-formation of Humanity
- Offsite Post: 'Universal Man'
- Miracles Amidst the Siege: How St. Sergius Defended the Trinity Lavra from Polish and Lithuanian Troops
- Interview 1898 – Ted Walter Dissects the 9/11 Phone Calls
- The UN’s “Pact for the Future,” Translated From the Globalese
- On the Saving Nativity of our Most Pure Lady the Theotokos and Ever-Virgin Mary
- The Birth of Mary the Holy Mother of God
- Offsite Post: ‘The Best Help for Haiti’
- Episode 465 – The UN’s [Death] Pact for the [Globalist] Future
- Short Hiatus—Burned Out
- How Hip Hop Was Infiltrated With LGBTQ Agenda, And Nobody Noticed
- Border Patrol Agent Testifies Biden Admin Ordered Him To Conceal Arrests Of Terror-Affiliated Migrants: "The Administration Was Trying To Convince The Public There Was No Threat At The Border."
- Very Popular Journalist Ian Carroll Covers Jonathan Oddi In Wake Of Combs' Arrest, Two Days After The Truth Barrier
- Offsite Post: ‘Pride and Humility in Geopolitics’
- Worst Magazine Article Of 2024: Scientific American Wins
- Sean "P Diddy" Combs Arrested: In 2018 A Man Claiming To Have Been His Sex Slave Shot Up A Trump Hotel Lobby, He Said, To Warn Trump Of Illuminati Assassination
- Is It Pyramids All The Way Up? – Questions For Corbett
- Replicon: Big Pharma Preps the Next Bioweapon
- Gospel Commentary for the Twelfth Sunday of Matthew
- A Sermon on Little Good Deeds
- Joy is Given Only to a Poor Spirit
- St John the Faster
- Offsite Post: ‘Views of Theology: Southern, Greek, and Irish’
- Remembrances for September Addendum
- Offsite Post: ‘The Persistence of Christlike Figures in Pop Culture’
- “Someday You Will Throw Dirt on Me.”
- St. Panteleimon’s Legacy: Miracles, Medicine, and Martyrdom
- ‘Vaxxed III: Authorized to Kill’ Premieres Nationwide September 18
- CHD Marks 10th Anniversary of CDC Whistleblower Disclosure of MMR Vaccine/Autism Link
- ‘Make Room for God in Your Life’ an Inside Look at the Belarusian Cross Procession
- A Christian Is a Person Who Remembers the Purpose of His Existence: 10 Powerful Quotes of Fr. Dimitry Smirnov
- “May Paradise consume you!” Elder Cleopas of Romania (†1998)
- “Mânca-v-ar raiul!” Cuviosul Cleopa de la Sihăstria (†1998)
- Why Did a Saint Doubt His Own Repentance on His Deathbed? The Profound Humility of St Sisoes the Great
- Down the COVID-19 Rabbit Hole: Independent Scientists and Physicians Unmask the Pandemic
- Little Miracles Everywhere: Memoir of a Holistic Veterinarian
- The Ultimate Vaccine Timeline: A Fact-Packed History of Vaccines and Their Makers
- The Final Days of the Iconic Fashion Designer Billy Bo
- Children’s Health Defense Responds to SCOTUS Decision in Murthy v. Missouri
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- Alexandros Papadiamantis Resource Page
- How Great Spiritual Figures of Greece Helped Form the Renowned Conductor Dimitri Mitropoulos
- Artificial Intelligence as Artificial Brilliance (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- Movie: "Men of Anjolos" (1997) - An Islamic Movie on the Life of the Seven Youths of Ephesus
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
- Single Mind, Simple Life – Gospel for the Third Sunday of Matthew
- Save your soul with fear of God
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- O mica problema de retorica
- O stire: moartea presei.
- 101 carti de necitit intr-o viata
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Spiritul timpului |
Religie |
Scris de Ninel Ganea |
Marţi, 25 Octombrie 2016 07:54 |
Se deplânge excesiv lipsa de implicare a adminstrației locale în acte de cultură. La fel de nedreaptă este și critica absorbției scăzute de fonduri europene. Poate vor fi fost puține proiecte reușite dar nu contează oare și calitatea lor? Nu este oare mai important să avem câteva exemple strălucite de bune practici în locul unei pleiade sterile și prăfuite? Nu este oare mai bine să investim banii europeni în cultură, în spiritualitate, în industriile creative, în tinerii artiști care trăiesc și gândesc în ritmul marilor curente globale decât să îi irosim în diverse proiecte materialiste? Triste întrebări retorice într-o lume indiferentă la talentul debordant al junilor, la gândirea critică eliberată de prejudecățile religiei și la spiritul acestei lumi. Și totuși, mici, dar glorioși pași în direcția cea bună s-au făcut, iar locuitorii sectorului 2 se pot mândri cu o primărie curajoasă și dinamică, o primărie care a refuzat să meargă pe căile obișnuite și a spart canoanele. În loc să finanțeze în domeniul religios exclusiv biserici ortodoxe, a decis să sprijine, de pildă, construcția unor statui cu demoni pe Casa Groazei din Parcul Tei. Tot erau alocați bani europeni, și, după cum știe toată lumea “fondurile comunitare sunt motorul creșterii economice”, iar “gradul de absorbție trebuie să crească dacă vrem să reducem decalajul față de țările civilizate.” Apoi, puțină diversitate nu strică nimănui și de ce ne-am împotmoli din nou în vechile noastre reflexe ortodoxe, tradiționaliste și desuete?! Copiii, oricum, nu se sperie pentru că sunt obișnuiți de la televizor și de la calculator cu genul. Ceilalți, oricum, nu prea contează deoarece devin pe zi ce trece minoritate. Apoi, după cum o dovedesc și alte creații artistice, de data aceasta din Parcul Național, noile generații devin tot mai permeabile la duhul timpului. Iar asta se vede nu doar în consumul satisfăcut de producții culturale urban cool, cât și în implicarea artistică în graffitiuri oculte stipendiate de primărie. Un juriu exigent și eterogen, cum altfel, format din profesori de la Facultatea de Arte și din reprezentanți ai autorităților au apreciat la muralele din Parcul Național “inventivitatea, creativitatea și abilitățile concurenților în alegerea cromaticii lucrărilor”. Din păcate, nu au reușit să deceleze nimic în ceea ce privește tema, mai ales că simbologia era evidentă. O cruce întoarsă, niște coarne, o femeie dezbrăcată și alte câteva semne demonice strecurate, ici, colo, nu au dovedit pentru critici altceva decât “originalitatea abordării temei propuse”. În treacăt fie spus, dar mai toată originalitatea uneia dintre capodopere provenea din serialul True Detective… Oricum ar fi, e clar că la primărie lumea a simțit din ce direcție bate duhul schimbării și s-a pregătit cum se cuvine. Nu este relevant dacă prin parc trec copii, bătrâni sau oameni cu alte viziuni estetice și morale, când în joc se află sensul artei și al lumii. Libertate de expresie și de gândire. Decât pereți văruiți cu alb, mai bine iconografie satanică. Măcar să vadă toată lumea alonja spirituală a edililor sectorului 2… Și ce s-ar putea reproșa serios autorităților noastre, când toată elita europeană nu ratează vreun prilej de participa la elaborate ritualuri oculte publice? Poate doar implicarea financiară încă modestă. Sau când marii oameni de știință de la CERN pun în scenă bizare ceremonii demonice, nu este caraghios a înfiera dezinvoltura primăriei noastre? Ori dacă vârfurile SUA se dedau la păgânism prin pădurile boeme, de ce am condamna picturile din Parcul Național? Așadar, suntem în sfârșit în rând cu lumea bună. Și probabil că nu va mai trece prea mult timp până când și la noi vor apărea primele solicitări oficiale de recunoaștere a satanismului ca religie, la fel ca toate celelalte, iar universitățile locale, mereu în avangarda revoluției, vor ține liturghii negre, pe principiul libertății de exprimare și asociere, garantat de Constituția României. Dacă tot ne obișnuim cu acest imaginar cultivat intens la tv și pe internet (în special în videoclipurile muzicale), iar statuile și picturile demonice nu mai deranjează prea multă lume, e timpul să mergem mai departe. Să punem în scenă tot bestiarul ținut până acum sub obroc de prejudecăți ridicole și retrograde, să ne manifestăm în toată plenitudinea creatoare, chiar dacă asta nu înseamnă în practică altceva decât rescrierea pe dos a tradiției ortodoxe. Cine a sperat că dispariția creștinismului va elibera peisajul de simboluri religioase este dezamăgit. “Whereunto then shall I liken the men of this generation? That is, unbelievers. If the Lord poses this question as if in perplexity, is it not even more proper for us to be perplexed by acts of unbelief? One might ask: how can people go against something that is obvious in every respect? And yet they do. The fact that Satan resists is not surprising—such is his name: the enemy of truth and goodness. He clearly sees that God exists, that God will judge him and condemn him, that death for him is already prepared, but is nevertheless defiant, and not for the sake of anything but evil, and consequently, for greater ruin to himself. Are not unbelievers being controlled by this spirit of fighting against God? At least according to the understanding we have about the soul and its operations, unbelief, given the obviousness of the foundations of faith, is as inexplicable as a sinner’s slavery to sin after he has clearly seen that sin is destroying him. And here is another contradiction! Only unbelievers and lovers of the passions deny the existence of Satan and unclean spirits. Those who should have stood up for them most of all totally renounce them. Does not this teaching come from them? Those who are of the darkness love the darkness, they teach people to say that they do not exist, and that moral life takes shape by itself, without their snares and deceit.” (Teofan Zăvorâtul) |