Blogroll
- How To Fake An Alien Invasion (2015)
- Advent Calendar, Dec. 22 Mi Burrito Sabanero, Pride Of Venezuela
- Thank You All Who Attended Our TTB Christmas Zoom—We Will Be Back Weekly Going Forward
- Reminder--Christmas Zoom Starts At 12 Noon --In 30 Mins
- Love As Embodied Medicine: A Gold Mine Of Healing; Also--Trauma Release Exercises And Their Origin In Middle East War Zones
- What We Learned in 2024
- I Thought The Christmas Zoom Was Tomorrow
- Sermon on the Healing of the Ten Lepers
- Thou Shalt Have No Other Gods!
- My Orthodox Reading List
- The Conception by St. Anna of the Most Holy Theotokos
- The Healing of the Ten Lepers
- Saturday Film: "Beyond Christmas"
- The Fundamentalism of “Political Correctness”
- Interview 1922 – Making Sense of Syria on The Last American Vagabond
- Charity and Alms
- Offsite Post: ‘Building on a Foundation of Sand’
- Interview 1921 – New World Next Year 2025
- Offsite Post: ‘Meta Won’t Be Hiring Many Richlanders for Its AI Center’
- Episode 470 – Pokemon Go(v) … Another Conspiracy Confirmed!
- There Are Three Women Mentioned in the Saviour’s Genealogy. What Does This Mean?
- What’s the Story of WTC 1993? – Questions For Corbett
- Offsite Post: ‘The Long Martyrdom of the South’
- New research suggests COVID-19 vaccinated individuals may ‘shed’ spike protein to unvaccinated women
- Offsite Post: ‘Industrial Ag Alternatives to Meta’s AI Data Center’
- Offsite Post: ‘What Can We Learn from Mike Johnson’s Troubles?’
- Offsite Post: ‘Louisiana’s THX 1138 Moment’
- Father Nathanael of Pskov-Pechersk Monastery: A Portrait Beyond the Pages of “Everyday Saints”
- New CHD Book Uncovers the Mechanisms That Turn Medicine Deadly
- 8 Miracles of Archangel Michael
- New CHD Book Presents Analysis of COVID Policy by Independent Scientists
- New research examines the role of the immune system in the development of Autism Spectrum Disorder
- CHD Scientists Identify 19 Different Diseases Associated with Routine Infant Vaccine
- Cosmas of Maiuma and John of Damascus: Brothers, Friends, and Hymnographers of the Orthodox Church
- Actress Juliette Binoche Acclaims Saint Paisios the Athonite and Byzantine Iconography In Award Speech
- Holistic Vet Reveals Veterinary Medicine’s Dark Underbelly in New Memoir Published by CHD
- Battle for Love
- Movie: "Saint Chryse - A Ray of Light in the Years of Slavery" (2023)
- Signs to recognize the Antichrist – Fr. Dumitru Stăniloae
- Semnele pentru recunoașterea lui antihrist – Pr. Dumitru Stăniloae
- The Mysteries of Matthew’s Gospel: Was It Really Written Before the Others?
- The "Policing" of our Lives (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- “May Paradise consume you!” Elder Cleopas of Romania (†1998)
- “Mânca-v-ar raiul!” Cuviosul Cleopa de la Sihăstria (†1998)
- The Final Days of the Iconic Fashion Designer Billy Bo
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- O mica problema de retorica
- O stire: moartea presei.
- 101 carti de necitit intr-o viata
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Terorismul de ieri și de azi |
Polemici |
Scris de Ninel Ganea |
Marţi, 06 Iunie 2017 07:46 |
Terorismul aparține modernității, dar de la apariția sa și până în zilele noastre au survenit modificări, nuanțe și mutanți. Cel mai elocvent caz istoric, deși foarte puțin cunoscut, din motive mult prea evidente pentru a le mai relua aici, îl reprezintă terorismul revoluționar rus, care a debutat de la jumătatea secolului XIX și a continuat până la căderea Imperiului Țarist. Potrivit istoricei Anna Geifman, doar în secolul trecut, înainte de 1917, au fost uciși aproximativ 17.000 de oameni în atentatele puse la cale de nihiliști. Cifra, în sine relevantă, devine și mai semnificativă când descoperim funcțiile și originea acestor oameni. Majoritatea lor erau birocrați ai statului, membri ai familiei imperiale, aristocrați și, nu în ultimul rând, victime colaterale. Prim-miniștri, miniștri, guvernatori, ofițeri de poliție au căzut secerați de gloanțele și bombele revoluționarilor socialiști. Premierul Piotr Stolypin, guvernatorul Moscovei și fratele țarului Alexandru III-lea, Serghei Alexandrovici, ministrul de interne, Viaceslav von Plehve, reprezintă doar cele mai cunoscute victime. Pe lângă ei, mulți alții au pierit sub urgia unui atac care țintea direct demantelarea statului. Fără a fi nevoie de sofisticate analize politice, astăzi putem observa, la nivelul de constatare banală, că liderii politici, figurile simbolice ale statului, au o imunitate cvasitotală din partea teroriștilor.(Pentru cine are nevoie de o explicație gata confecționată și la îndemână, putem spune că acest fenomen se datorează sistemelor de securitate și informații foarte performante.) În schimb, oamenii obișnuiți s-au transformat în obiectivele favoritele ale sceleraților, ceea ce reprezintă o schimbare de paradigmă relevantă. În altă ordine de idei, mai demult, ca și în prezent, una dintre problemele larg dezbătute avea în vedere libertatea de exprimare și susținerea acordată nihilismului, în baza acestui „drept fundamental”. Un caz special l-a constituit asasinarea Țarului „Eliberator” Alexandru al II-lea și procesul asasinilor. În urma unei judecăți publice, vinovații au fost condamnați la moarte, dar opinia publică luminată din Rusia și Apus a fost oripilată de această decizie. Lev Tolstoi a fost principalul susținător al cauzei nihiliste și a pledat în intervențiile sale publice pentru grațierea condamnaților și exilarea lor în Statele Unite pe spezele guvernului rus. Tot guvernul ar fi trebuit, în opinia romancierului, să le asigure și banii de întreținere. Conform lui Tolstoi, doar așa ar putea demonstra autoritățile că sunt cu adevărat creștine. Un alt intelectual de marcă interesat în epocă de soarta legală a nihiliștilor a fost Vladimir Soloviov, mai cunoscut pentru speculațiile sale gnostice și pentru eforturile ecumenice. Într-un discurs public ținut la puțină vreme după asasinarea Țarului Alexandru al II-lea, Soloviov a clamat achitarea făptașilor. Rezultatul imediat al acestui apel a fost o furie a audienței îndreptată asupra celui mai în vogă filosof al Rusiei de la acea vreme. Poporul încă era credincios monarhiei, iar libertatea de expresie nu își arătase toate roadele. În același timp, peste ocean, presa liberă, independentă și democrată dădea note proaste autorităților ruse pentru condamnarea vinovaților. Ultima șansă de a arăta că în Rusia există un guvern căruia să-i pese de soarta oamenilor a picat, scria New York Times. Nu a fost singurul proces de răsunet din istoria dificilă a Imperiului Țarist. În 1877, Vera Zasulici a încercat să-l asasineze pe guvernatorul St. Petersburgului, Fiodor Trepov, dar nu a reușit decât să-l rănească. În urma unui proces celebru cu jurați, ca urmare a presiunii imense din partea ziarelor liberale, dar nu numai, terorista a fost achitată. Dreptul la liberă exprimare a devenit absolut în ultima fază a Imperiului, după anul 1900. Legi favorabile autonomiei universitare (poliția nu mai avea voie să intervină în campusuri, ceea ce însemna practic libertatea totală de acțiune pentru cei mai agresivi revoluționari), abolirea cenzurii (sinonimă cu propaganda nihilistă fără opreliști și o falsificare completă a realității, după cum s-a văzut în cazul Rasputin) și instituirea unui Parlament de la tribuna căruia deputații liberali puteau cere nestingheriți abolirea monarhiei și exproprierea moșiilor au însemnat cuiul final în coșciugul Imperiului. Și mii de victime. Acum să revenim în actualitate pentru a vedea cum se leagă libertatea de exprimare de terorism. Nu a trecut foarte multă vreme de la recentele atentate teroriste din Londra, iar autoritățile engleze au anunțat că este nevoie de noi măsuri de reglementare a internetului. Pentru premierul britanic, mediul virtual oferă extremiștilor platforme de comunicare și propagandă mult prea facile. Oricât ar părea de detestabilă, ideea are un filon sănătos. Prezumția că, în condiții de libertate de exprimare totală, „binele triumfă”, iar oamenii vor fi foarte atenți la mesajele înghițite, este iluzorie, după cum o dovedesc nenumărate exemple istorice. De aici nu rezultă, pe cale de consecință imediată, necesitatea unui guvern ultrapaternalist, care să controleze la sânge absolut tot ce apare pe piață. Înseamnă doar că orice guvern care nu este preocupat de ceea ce apare, va sfârși prin a fi delegitimat mai devreme sau mai târziu. Mai mult, la nivel comunitar, libertatea de exprimare completă conduce la dizolvarea oricărei forme de cooperare. Pentru o comparație ilustrativă, ar trebui să fie suficient să vă imaginați că-l băgați într-o familie obișnuită pe oricare dintre de Sade, Nietzsche sau Kinsey... Așadar, ideea reglementării discursului public are o bază solidă, doar că nu neapărat în internet ar trebui căutați vinovații. Apariția terorismului contemporan este destul de strâns legată de prăbușirea educației occidentale sub influența multiculturalismului, marxismului și relativismului. De aici, ideile au fost diseminate mai departe cu ajutorul indispensabil al media până când a devenit o culpă de neiertat a te întreba dacă proiectul iluminist (toți oamenii sunt egali, identici, nu contează rasa, religia, istoria, limba sau etosul, deci putem clădi o comunitate indiferent de indivizi) are cea mai mică șansă de a sta în picioare. Cu alte cuvinte, societatea apuseană și-a pregătit propria versiune de sinucidere, iar oricine încearcă să conteste canonul postmodern sfârșește în oprobiu public. Bineînțeles că toate considerațiile de mai sus se bazează pe presupunerea inocentă că liderii politici care contemplă o astfel de iconografie se gândesc la binele supușilor. |