Blogroll
- Who I Block
- Offsite Post: ‘What Speaker Johnson Can Learn from Saint George’
- What Christmas Means To Me, by C.S. Lewis
- It's All There In Psalm 1
- What They Said: Virginia Wolf
- Advent Calendar Dec. 24: Händel and Jenner's Messiah Voces8 and Academy Of Ancient Music
- Advent Calendar, December 23: "Dance To Freedom" A Documentary Film About Rudolf Nureyev
- How To Fake An Alien Invasion (2015)
- What We Learned in 2024
- Sermon on the Healing of the Ten Lepers
- Thou Shalt Have No Other Gods!
- My Orthodox Reading List
- The Conception by St. Anna of the Most Holy Theotokos
- The Healing of the Ten Lepers
- The Fundamentalism of “Political Correctness”
- Interview 1922 – Making Sense of Syria on The Last American Vagabond
- Charity and Alms
- Offsite Post: ‘Building on a Foundation of Sand’
- Interview 1921 – New World Next Year 2025
- Offsite Post: ‘Meta Won’t Be Hiring Many Richlanders for Its AI Center’
- Episode 470 – Pokemon Go(v) … Another Conspiracy Confirmed!
- There Are Three Women Mentioned in the Saviour’s Genealogy. What Does This Mean?
- What’s the Story of WTC 1993? – Questions For Corbett
- Offsite Post: ‘The Long Martyrdom of the South’
- New research suggests COVID-19 vaccinated individuals may ‘shed’ spike protein to unvaccinated women
- Offsite Post: ‘Industrial Ag Alternatives to Meta’s AI Data Center’
- Offsite Post: ‘What Can We Learn from Mike Johnson’s Troubles?’
- Father Nathanael of Pskov-Pechersk Monastery: A Portrait Beyond the Pages of “Everyday Saints”
- New CHD Book Uncovers the Mechanisms That Turn Medicine Deadly
- 8 Miracles of Archangel Michael
- New CHD Book Presents Analysis of COVID Policy by Independent Scientists
- New research examines the role of the immune system in the development of Autism Spectrum Disorder
- CHD Scientists Identify 19 Different Diseases Associated with Routine Infant Vaccine
- Cosmas of Maiuma and John of Damascus: Brothers, Friends, and Hymnographers of the Orthodox Church
- Actress Juliette Binoche Acclaims Saint Paisios the Athonite and Byzantine Iconography In Award Speech
- Holistic Vet Reveals Veterinary Medicine’s Dark Underbelly in New Memoir Published by CHD
- Battle for Love
- Movie: "Saint Chryse - A Ray of Light in the Years of Slavery" (2023)
- Signs to recognize the Antichrist – Fr. Dumitru Stăniloae
- Semnele pentru recunoașterea lui antihrist – Pr. Dumitru Stăniloae
- The Mysteries of Matthew’s Gospel: Was It Really Written Before the Others?
- The "Policing" of our Lives (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- “May Paradise consume you!” Elder Cleopas of Romania (†1998)
- “Mânca-v-ar raiul!” Cuviosul Cleopa de la Sihăstria (†1998)
- The Final Days of the Iconic Fashion Designer Billy Bo
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- O mica problema de retorica
- O stire: moartea presei.
- 101 carti de necitit intr-o viata
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Libertatea și căsătoria homosexuală |
Polemici |
Scris de Ninel Ganea |
Joi, 27 Septembrie 2018 09:31 |
Libertarianului, ca mai tuturor modernilor, îi place să gândească în contexte abstracte. Cum obiectivul său politic principal îl reprezintă sporirea libertății într-o societate, orice măsură care contribuie la acest ideal este încurajată. Fără istorie, fără tradiție, fără consecințe previzibile luate în calcul. Pur și simplu, trebuie să încurajăm libertatea. Orice fel de libertate... Să luăm, de pildă, libertatea de a te căsători cu o persoană de același sex. În principiu, (libertarianul gândește întotdeauna în principiu, adică teoretic, iar când vine vorba de plăcerile și dorințele noastre suntem cu toții libertarieni) nu există niciun motiv pentru care societatea ar putea sau ar trebui să se opună uniunii liber consimțite dintre doi adulți. E o teză simplă, ușor de înțeles, fără presupoziții ascunse ( în aparență) și, drept urmare, foarte convingătoare. Pare ceva la care am putea subscrie cu toții, chiar și în starea de natură, acolo unde nu avem angajamente tradiționale prestabilite, sau în acele experimente mentale atât de des întâlnite în filosofia contemporană și atât de fără legătură cu lumea. În realitate, însă, problemele acestei afirmații atât de simple și evidente încep cu mult mai repede decât lasă să se întrevadă atașamentele noastre ascunse. Conceptul de „adult”, de exemplu, nu este ceva atât de la sine înțeles decât în interioriul unei tradiții, adică într-un aranjament care nu poate fi redus la schemele de argumentare modernă. Așa că, din capul locului, din simpla afirmare a dreptului fundamental de „a te căsători cu o persoană de același sex” rezultă o problemă imposibil de rezolvat prin soluții libertariene (moderne). Obiecția nu este nicidecum o chițibușerie logică pentru că implică anumite consecințe practice, serioase. Sigur că s-ar putea para prin faptul că argumentul de mai sus se aplică și căsătoriilor heterosexuale, ceea ce este adevărat. Doar că mariajul heterosexual a fost „instituționalizat” prin tradiție, nu printr-o argumentație despre drepturi și nici prin fiatul statului. Soluția homosexualilor este introducerea statului sau a „experților” în ecuația simplă de mai sus, care decretează atât ce este aceea o căsătorie, cât și ce este acela un adult, un bărbat sau o femeie. Bineînțeles că libertarianul (în principiu) nu își dorește prezența statului, dar argumentele sale îl duc inevitabil în această direcție, a celui mai opresiv stat cu putință. Susținătorii homosexuali au realizat foarte rapid implicațiile ideii și au trecut deja la pledoaria pentru pedofilie, după cum o dovedește prezența NAMBLA la toate paradele gay din America, sau invitația făcută în urmă cu câțiva ani de Asociația Accept unui pedofil olandez de a susține o conferință la București. Pentru cei mai apropiați de logica tradițională a degenerării naturii umane, nu este nicio surpriză în acest pas perfect consistent. Cea de-a doua problemă serioasă a argumentului libertarian, în favoarea căsătoriei homosexuale, vine tocmai din ceea ce pare că îi dă forță: epurarea referințelor istorice. Nici măcar nu este vorba de o istorie foarte îndepărtată, ci de una foarte recentă care ne spune, fără putință de tăgadă, că absolut peste tot unde „drepturile homosexualilor” au fost instituționalizate a urmat o restrângere, în unele cazuri de-a dreptul o prigoană, a libertăților fundamentale. Libertatea de asociere, libertatea de expresie, libertatea de a-ți crește copiii, libertatea de conștiință și multe altele au fost mutilate de molohul LGBT. Când vine vorba despre aceste abuzuri totalitare, patosul și implicarea libertariană (modernă) pentru drepturi și libertăți se evaporă pe nesimțite, ceea ce este în sine suspect. Sau se mută la următoarea temă din cadrul programului de eliberare a patimilor, numit revoluție sexuală. De unde rezultă că libertarianismul nu a fost decât o strategie comodă la nivel discursiv de a îmbrăca totalitarismul în hainele imaculate ale libertății. Și din acest motiv, absența referințelor istorice din repertoriul argumentativ este mai mult decât o scădere teoretică. Pentru că îl transformă pe avocatul onest al căsătoriei homosexuale într-un idiot util al celei mai nefaste ideologii cu putință. Lipsit de cunoașterea trecutului, de o teorie funcțională a naturii umane, modernul (libertarianul) este prizonierul celor mai ieftine sofisme și escrocherii. Bineînțeles că nu există și nu are cum să existe căsătorie homosexuală decât pe hârtie, bineînțeles că revoluția va merge mai departe și va ținti copiii și bisericile, bineînțeles că se va trece la măsuri represive complete (închisoare) pentru dizidenți, bineînțeles că se va schimba abuziv înțelesul cuvintelor fundamentale și cu ele sensul unor instituții la fel de fundamentale... însă la fel de bineînțeles va fi și că omul modern, anesteziat intelectual de logica argumentelor despre drepturi, nu va pricepe mai nimic din toate acestea. Iar peste mulți ani, se va întreba, în cel mai bun caz, cum au fost posibile toate astea.
|