Blogroll
- Offsite Post: ‘Advice for the Exiles’
- Did Tiffany Dover Die That Day? If You Think So, You're The Problem, According To The New Journalism Of Foregone Conclusions
- Interview 1853 - Right Wing Rising? - #NewWorldNextWeek
- New Zealand Database Administrator Who Designed System For "Providers" To Get Paid Per Shot Given, Crosses Ranks And Joins Opposition: Tearfully Confesses To Liz Gunn STAGGERINGLY High Death Counts
- BREAK IN SETH RICH COVERUP: Texas Judge Gives FBI A FINAL 14 Days To Turn Over All Documentation Around Seth Rich's Work and Personal Laptop, DVD and Tape Drives—FBI Wanted To Stall For 66 Years
- Interview 1852 - From the Media Matrix to the NWO on Packets and Bolts
- Remembrances for December – 2023
- Saturday Night Film: "Creatures Of Light"
- Go, and Do Thou Likewise: On the Good Samaritan
- What is Truth?
- The Difference Between Orthodox Spirituality and Other Traditions
- The Parable of the Good Samaritan
- The Calendar Question
- St. John Chrysostom
- Documentary Film "Shot Dead" Is Very Hard To Watch: Parents Who Lost Their Children, Killed By Covid Shots, Tell Their Stories
- Guess Who the Cat Dragged In?
- Offsite Post: ‘Orthodoxy in Bayou Land’
- Navigating Life’s Storms: Father Fyodor Konyukhov’s Five Spiritual Signposts
- For The Great Relief Of Having You To Talk To
- Episode 454 - JFK: From Mongoose to Gladio
- Best 105 Ideas for Christmas Presents 2023
- Offsite Post: ‘Riches to Rags’
- Interview 1851 - New World Dis-Order on CHD TV
- THIS is How Global Government is Run (and What's Coming Next...)
- Offsite Post: ‘The Good Shepherd Solution’
- Children’s Health Defense Statement on War and Children
- Robert F. Kennedy Jr. Receives the Defender Award from Children’s Health Defense
- Offsite Post: ‘AI and the Image of the Beast at the End of the World’
- Children’s Health Defense Launches ‘Reform Pharma’ to Restore Healthcare Integrity
- The Birth of New Iconography: A Tale of One Icon
- Archbishop in the Basement: St John (Pommers) of Riga
- How to Become an Orthodox Priest
- Understanding the Meaning of Christ’s Words in Matthew 5:29-30
- Children’s Health Defense Claims Victory as New York Supreme Court Upholds Ruling to Rescind COVID Vaccine Mandates for Healthcare Workers
- Federal Court Grants Injunction Against CISA in Historic Censorship Case Expected to Head to Supreme Court
- Artificial Intelligence as Artificial Brilliance (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- CHD Intervenes on Behalf of Residents in Belmar, NJ To Fight Verizon 5G Towers on Jersey Shore
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- Movie: "Men of Anjolos" (1997) - An Islamic Movie on the Life of the Seven Youths of Ephesus
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- The Bitten Apple of Apple Inc. (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
- Single Mind, Simple Life – Gospel for the Third Sunday of Matthew
- Save your soul with fear of God
- Enduring skillfully
- Rocker Roy Gallagher Concert in Athens in 1981 (And the Ticket of Orthodox Theologian Panagiotis Nellas)
- Maria Menounos Fulfills a Dream By Visiting the Tomb of Saint Nektarios
- Abbess Theonymphi, Who Was Once a Famous Greek Singer, Has Reposed
- Orthodoxy is unique
- Unicitatea Ortodoxiei
- Saint Siluan Athonite described by Metropolitan Anthony Bloom
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- O mica problema de retorica
- 101 carti de necitit intr-o viata
- O stire: moartea presei.
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Totalitarism homosexual
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Experimente de viață | ![]() | ![]() | ![]() |
Polemici |
Scris de Ninel Ganea |
Joi, 01 August 2019 11:30 |
Pentru Mill „forța patimilor naturale” era mult exagerată, iar progresul civilizației urma să ducă la o domolire a sexualității. La mai bine de un secol după, este limpede că „forța patimilor naturale” a fost mult subestimată, iar progresul civilizației (vorba vine) a adus o exacerbare bolnavă a sexualității. Așa că e greu să nu fi surprins de această naivitate antropologică. Cu sau fără contribuția explicită a lui Mill, „experimentele de viață” reprezintă una din valorile importante ale modernității, cu reverberații în viața cotidiană a fiecăruia. Cu toții avem dreptul fundamental de a ne angaja în experimente de viață care să eludeze aproape orice referință la tradiție sau obicei. „Cel care face ceva doar pentru că este un obicei nu face o alegere”, spune Mill iar noi, pe urmele lui, repetăm inconștient această mantră, fără să realizăm că, în absența obiceiului, chiar și cele mai banale dar esențiale acțiuni umane ar fi imposibile. În opinia filosofului, odată eliminată sau cel puțin simțitor redusă puterea obiceiului pentru o mică elită educată, vom asista la o revărsare a harului creativ și la o transformare glorioasă a societății. Însă, după cum era de așteptat, nu s-a întâmplat nimic de felul acesta, iar elitele educate au sucombat în promiscuitate sexuală, infertilitate creativă și, bineînțeles, în proiecte utopic-totalitare. Iar la scurtă vreme după ele și restul societății. Probabil că multe dintre aceste dezvoltări l-ar fi șocat pe Mill, dar ideile au o dinamică proprie, iar „experimentele de viață” s-au metamorfozat dintr-un privilegiu al elitelor într-un bun democratic, accesibil tuturor. Acum este relativ facil să arăți dezastrul în masă produs de „experimentele de viață” moderne, debarasate de balastul tradiției și al obiceiurilor: divorțuri, avorturi, bastarzi, sinucideri șamd. Indiferent unde privești, te copleșește uniformizarea mecanică, peisajul geometric, personajele ștanțate precis și limbajul lemnos. Deși teoretic există posibilitatea de a vedea ceva cu adevărat remarcabil, care să depășească orice normă, în fapt nu există nimic cu adevărat original. Ascultăm aceleași vechi șlagăre consacrate în debutul modernității, reambalate stângaci pentru un public tot mai imbecilizat și conformist. Vedem aceleași imagini uzate, gri, rectangulare, care ne obosesc mintea și ne blochează sufletul. Nu știu în ce măsură ar trebui să prețuim originalitatea de dragul originalității, dar este cert că pentru modernitate ea reprezintă un bun important. Și tocmai din această perspectivă, te descumpănește, într-un fel, absența ei completă. Modernitatea nu se ține nici măcar de cea mai modestă promisiune pe care ne-o face. Nu există detaliu al vieții obișnuite care să nu fie formatat de o matrice stilistică totalitară. Oamenii trăiesc, se îmbracă, mănâncă și vorbesc la fel. Sunt inutile exemplele foarte complexe. Este suficient să observi oferta omniprezentă de burgeri din meniurile restaurantelor de pretutindeni, frizurile identice sau tatuajele multicolore. Poate că toată această înregimentare voluntară nu ar fi atât de sumbră și respingătoare dacă nu ar defila sub flamurile atractive ale noului și experimentului. Și, mai mult, nu ar fi atât de opresivă, dacă nu ar încerca extrem de tare să combată, să demonizeze și să suspende orice ieșire din rând. Gândiți-vă doar ce eforturi presupune pentru o tânără fată să se îmbrace astăzi într-o fustă mai lungă! Apoi gândiți-vă la orice tânăr care încearcă numai să își păstreze fecioria până la însurătoare... Însă, indiferent de vârstă, nimeni nu scapă de presiunea nivelatoare a „experimentelor de viață”. Încercați măcar să faceți observații mai aspre propriului copil în public... În supermarketul ofertelor existențiale nu avem, pe de o parte, o gamă incredibil de variată de stiluri de viață strălucitoare și atractive, dincolo de etichetă, iar pe de altă parte, raftul prăfuit și expirat al Tradiției. Raftul prăfuit nu ne este nici măcar prezentat, decât poate ca o caricatură, ca o alegere bună doar pentru tipurile dictatoriale sau criminale. În realitate, sub reclamele diverse și pestrițe ale experimentelor de viață nu se ascunde decât un singur produs toxic care te subjugă, te schimonosește și în cele din urmă te conduce la o moarte tristă, în singurătate. Cândva, acel produs, de care oamenii încercau să stea cât mai departe, se numea patimă. |