Blogroll
- Interview 1878 – Dubai Doused by “Rain Bomb” (NWNW 552)
- Artist Has Lived In Stanley Park In Vancouver For 30 Years
- How to Defeat A Gatekeeper – #SolutionsWatch
- Leben im Shtejtl
- Eva Evans' Cause Of Death
- “May my Prayer be Set before You…” Exploring a Lenten Chant
- 2024 Secret Angel Christmas Charity Campaign Results
- Offsite Post: ‘Whither St. Andrew’s Day in Dixie?’
- Interview 1877 – The Age of Neurowarfare with Stavroula Pabst
- The Other Child
- Eva Evans Died At 29, But Not "Suddenly."
- "To Not Deal With Trauma Is To Be At War With Yourself. To Hide Deep Pain Takes An Enormous Amount Of Energy." Tim Fletcher
- Zoom Gathering Today At 2 pm EDT
- This Is What The Globalists REALLY Fear
- Sunday of St. Mary of Egypt
- The Fifth Sunday: St. Mary of Egypt
- Fifth Sunday of Lent
- Dr. William Pepper on the Assassination of Martin Luther King (2018)
- On Humility
- The Tragedy of Man
- Guest Post: ‘Prophecy Of A Theban Princess: A Review of FOR A RADICAL LIFE by Daria Dugina’
- The Akathist Hymn
- Interview 1876 – Iran Strikes, WHO Protests, German 4/20 (NWNW 551)
- Offsite Post: ‘The Orthodox Bishops in the United States Act Culturally Illiterate’
- Offsite Post: ‘The Right Foundation’
- CHD Wins in Los Angeles ‘Smart City’ Public Records Case, Gaining Access to Thousands of Withheld Documents Regarding Rollout of Artificial Intelligence
- Offsite Post: ‘The Power of Women’
- ‘Alleluia’: Exploring the Depth of the Shortest Doxology
- Offsite Post: ‘German Greatness’
- Judge Rules in Historic CHD Lawsuit Challenging Fast-tracking of Wireless Infrastructure in Los Angeles
- CHD Supports the Motion Against U.S. Department of Health and Human Services Alleging Fraud in Omnibus Autism Proceeding
- Exploring the Lenten Triodion: A Journey through Penitence and Joy
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- CHD to Host ‘The Rally to Reclaim Free Speech’ as SCOTUS Hears Landmark Censorship Case Murthy v. Missouri
- From Aristocrat to Ascetic: The Disguised Path of Saint Anastasia
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- Exploring the Essence of Praising God
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- Alexandros Papadiamantis Resource Page
- How Great Spiritual Figures of Greece Helped Form the Renowned Conductor Dimitri Mitropoulos
- Artificial Intelligence as Artificial Brilliance (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- Movie: "Men of Anjolos" (1997) - An Islamic Movie on the Life of the Seven Youths of Ephesus
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- The Bitten Apple of Apple Inc. (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
- Single Mind, Simple Life – Gospel for the Third Sunday of Matthew
- Save your soul with fear of God
- Enduring skillfully
- Orthodoxy is unique
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- O mica problema de retorica
- 101 carti de necitit intr-o viata
- O stire: moartea presei.
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Duminica orbului din naștere |
Religie |
Scris de Arhiep. Andrei Rimarenko |
Marţi, 26 Mai 2020 18:03 |
Duminica trecută, Duminica femeii samarinence, Sfânta Biserică ne-a spus cum a ridicat Hristos pe cineva din starea pământească și trupească a minții spre starea în care ființa umană însetează după Dumnezeu și după rugăciune. Vedeți, femeia samarineancă a venit la fântână după apă fizică, care îi potolea doar setea. Dar când Hristos i-a arătat păcatele ei, iar ea a fugit la El pocăindu-se, atunci i s-a trezit setea duhovnicească, setea după Apa Vie a vieții veșnice, setea după comuniunea cu Dumnezeu; prima ei întrebare a fost despre rugăciune: unde ar putea să se închine lui Dumnezeu, cum să se roage. Eanghelia de astăzi ne oferă un model de rugăciune. „Şi trecând Iisus, a văzut un om orb din naştere.” (In. 9:1). Fiind orb din naștere el nu a văzut vreodată pe cineva. Nu își putea imagina cum arată un om. Nu L-a văzut niciodată pe Hristos. Știa doar că Hristos trece prin apropiere, că este un făcător de minuni și că îi poate da vederea. Așa că a început să strige și să-l cheme pe Hristos „Iisuse, Fiul lui David, miluieşte-mă!!" (Mc. 10:47; Lc. 18:38). Oamenii au încercat să-l reducă la tăcere; îi deranja în timp ce ascultau predica lui Hristos, le tulbura liniștea. Hristos mergea, înconjurat de ucenicii Săi, iar ei L-au întrebat: „Învăţătorule, cine a păcătuit; acesta sau părinţii lui, de s-a născut orb? Iisus a răspuns: Nici el n-a păcătuit, nici părinţii lui, ci ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu... Acestea zicând, a scuipat jos şi a făcut tină din scuipat, şi a uns cu tină ochii orbului. Şi i-a zis: Mergi de te spală în scăldătoarea Siloamului. Deci s-a dus şi s-a spălat şi a venit văzând. (In. 9:2-3, 6-8) Să ne imaginăm starea mentală a acestui orb din naștere. Striga, cerea. L-au împins, poate chiar l-au forțat să rămână tăcut, dar el a continuat să strige, să implore. În termenii noștri, se ruga. Într-un final, Făcătorul de Minuni, nevăzut pentru el, s-a apropiat. Dar El nu a făcut imediat o minune. Dimpotriă, a făcut ceva ce potrivit înțelegerii noastre umane poate apărea umilitor, neplăcut. A scuipat și a făcut tină din salivă și țărână, cu care a uns ochii orbului. Dar nu a fost suficient. L-a trimit cu acest lut pe ochi să meargă să se spele în scăldătoarea de la Siloam (care înseamnă „trimis”). Dar orbul nu s-a opus, a mers dibuind drumul, împiedicându-se, expunându-se batjocurii celrolalți. Într-un sfârșit, a ajuns la scăldătoare și s-a spălat. Iar aici, îndurând toate, împlinind toate, și-a dobândit vederea și privirea. Acesta este un model de rugăciune pentru noi. La urma urmei, și noi suntem orbi duhovnicește și nu Îl putem vedea pe Domnul. Dar știm că El există. Să-L chemăm, să strigăm către El, cerșind ajutorul. Și să nu disperăm dacă ajutorul nu ne este dat imediat. Poate că avem de mers mult în continuare, pe o cale nu ușoară, cum a fost și calea pe care a mers orbul către Siloam. Pe această cale s-ar putea să dăm peste lucruri neplăcute, umilitoare, cum a fost tina pentru orb. Să îndurăm totul. Să fim ascultători. Să facem ceea ce El ne-a cerut să facem. Să mergem pe drumul pe care El ni l-a arătat, cum a făcut orbul care a mers spre Siloam. Iar când am împlinit toate acestea, atunci Domnul va răspunde rugăciunilor noastre, și dacă este în acord cu voia Sa, ne va îndepli rugăciunea. Și ni se va întâmpla nouă ceea ce i s-a întâmplat și orbului. Când printre întâmplările ale vieții noastre, Domnul ne va întreba „Crezi tu în Fiul lui Dumnezeu?” (In. 9:35), noi atunci vom răspunde: Cred, Doamne și I ne vom închina. Să ne debarasăm însă în timpul rugăciunii de toate imaginile. Nu trebuie să ne imaginăm nimic, ci ca orbul să știm doar că Domnul este aproape și poate face orice. Iar dacă lucrurile nu se întâmplă cum ne-am dori, să nu disperăm. Ci să sperăm, speranță împotriva oricărei speranțe. Iar El va face ceea ce ne este nouă de folos. Să păstrăm starea minții pe care o avea orbul – este cea mai bună formă de rugăciune.
|