Blogroll
- How Fiddler On The Roof Can Help You Recover From My Depressing Post Last Night About Nano-Fog, Subverted MAHA, and Masonic MAGA: I Had To Put It Behind Us
- 20 Days Before Trump's Inauguration, Chaos Erupts: Morale Plummets, Fog Rolls In.
- Remembrances for January - 2025
- How Many Years Have Passed Since the Nativity of Christ?
- Homily on the Sunday of the Holy Forefathers
- The Sunday of the Holy Forefathers / Parable of the Great Supper
- Are We Ready for Christmas?
- Sunday of the Holy Forefathers of Christ
- The Parable of the Supper
- NEW ZOOM LINK FOR ANYBODY WHO WANTS TO JUMP ON TO THE "ALCHEMY OF WORDS" ZOOM Starting Now—previous Link was problematic
- The Alchemy Of Words: A Workshop On Zoom, Starts Today 1 pm EDT
- Concerning Faith and Baptism
- Gaza Horrors: I Got A FB Friend Request From A Reporter in Gaza Named Hani Aburezep: Here Are Some Of His Dispatches
- Offsite Post: ‘What Dixie Can Learn from Senegal’
- Stop Arguing With Demons
- 2024 Year in Review – #SolutionsWatch
- Offsite Post: ‘What Speaker Johnson Can Learn from Saint George’
- How To Fake An Alien Invasion (2015)
- What We Learned in 2024
- The Fundamentalism of “Political Correctness”
- Interview 1922 – Making Sense of Syria on The Last American Vagabond
- Offsite Post: ‘Building on a Foundation of Sand’
- Interview 1921 – New World Next Year 2025
- Offsite Post: ‘Meta Won’t Be Hiring Many Richlanders for Its AI Center’
- Episode 470 – Pokemon Go(v) … Another Conspiracy Confirmed!
- There Are Three Women Mentioned in the Saviour’s Genealogy. What Does This Mean?
- Offsite Post: ‘The Long Martyrdom of the South’
- New research suggests COVID-19 vaccinated individuals may ‘shed’ spike protein to unvaccinated women
- Father Nathanael of Pskov-Pechersk Monastery: A Portrait Beyond the Pages of “Everyday Saints”
- New CHD Book Uncovers the Mechanisms That Turn Medicine Deadly
- 8 Miracles of Archangel Michael
- New CHD Book Presents Analysis of COVID Policy by Independent Scientists
- New research examines the role of the immune system in the development of Autism Spectrum Disorder
- CHD Scientists Identify 19 Different Diseases Associated with Routine Infant Vaccine
- Cosmas of Maiuma and John of Damascus: Brothers, Friends, and Hymnographers of the Orthodox Church
- Actress Juliette Binoche Acclaims Saint Paisios the Athonite and Byzantine Iconography In Award Speech
- Holistic Vet Reveals Veterinary Medicine’s Dark Underbelly in New Memoir Published by CHD
- Battle for Love
- Movie: "Saint Chryse - A Ray of Light in the Years of Slavery" (2023)
- Signs to recognize the Antichrist – Fr. Dumitru Stăniloae
- Semnele pentru recunoașterea lui antihrist – Pr. Dumitru Stăniloae
- The "Policing" of our Lives (Metr. Hierotheos of Nafpaktos)
- “May Paradise consume you!” Elder Cleopas of Romania (†1998)
- “Mânca-v-ar raiul!” Cuviosul Cleopa de la Sihăstria (†1998)
- The Final Days of the Iconic Fashion Designer Billy Bo
- Autobiography of Alexandros Papadiamantis
- A hindu convert to Orthodoxy
- Un hindus convertit la Ortodoxie
- How to fight any passion
- Pr. Serghei Baranov – Cum să te lupți împotriva oricărei patimi
- The Catacomb Church (1991)
- The story of a repentant Sergian Priest!
- A brutal crush and a dark Ecclesiastical secret!
- Tortured for Orthodoxy: concerning Mother Joanna (†1998)
- 41 Testimonies: on Sergianism and the "ecclesial" status of the Soviet Church
- Hymn of love
- Imnul iubirii
- The Eternal Day
- Follow Me
- I will give you rest
Cele mai citite
- Să învățăm să iubim
- Dostoevsky for Parents and Children: (IV) Merchant Skotoboinikov's Story
- Clark Carlton: Modernity considers sub-natural existence the sumit of human progress
- O mica problema de retorica
- O stire: moartea presei.
- 101 carti de necitit intr-o viata
- Totalitarism homosexual
- Alternativa Nicusor Dan. Nula
- Cu ochii larg închiși
- Evolutionism pe intelesul tuturor
Duminica orbului din naștere |
Religie |
Scris de Arhiep. Andrei Rimarenko |
Marţi, 26 Mai 2020 18:03 |
Duminica trecută, Duminica femeii samarinence, Sfânta Biserică ne-a spus cum a ridicat Hristos pe cineva din starea pământească și trupească a minții spre starea în care ființa umană însetează după Dumnezeu și după rugăciune. Vedeți, femeia samarineancă a venit la fântână după apă fizică, care îi potolea doar setea. Dar când Hristos i-a arătat păcatele ei, iar ea a fugit la El pocăindu-se, atunci i s-a trezit setea duhovnicească, setea după Apa Vie a vieții veșnice, setea după comuniunea cu Dumnezeu; prima ei întrebare a fost despre rugăciune: unde ar putea să se închine lui Dumnezeu, cum să se roage. Eanghelia de astăzi ne oferă un model de rugăciune. „Şi trecând Iisus, a văzut un om orb din naştere.” (In. 9:1). Fiind orb din naștere el nu a văzut vreodată pe cineva. Nu își putea imagina cum arată un om. Nu L-a văzut niciodată pe Hristos. Știa doar că Hristos trece prin apropiere, că este un făcător de minuni și că îi poate da vederea. Așa că a început să strige și să-l cheme pe Hristos „Iisuse, Fiul lui David, miluieşte-mă!!" (Mc. 10:47; Lc. 18:38). Oamenii au încercat să-l reducă la tăcere; îi deranja în timp ce ascultau predica lui Hristos, le tulbura liniștea. Hristos mergea, înconjurat de ucenicii Săi, iar ei L-au întrebat: „Învăţătorule, cine a păcătuit; acesta sau părinţii lui, de s-a născut orb? Iisus a răspuns: Nici el n-a păcătuit, nici părinţii lui, ci ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu... Acestea zicând, a scuipat jos şi a făcut tină din scuipat, şi a uns cu tină ochii orbului. Şi i-a zis: Mergi de te spală în scăldătoarea Siloamului. Deci s-a dus şi s-a spălat şi a venit văzând. (In. 9:2-3, 6-8) Să ne imaginăm starea mentală a acestui orb din naștere. Striga, cerea. L-au împins, poate chiar l-au forțat să rămână tăcut, dar el a continuat să strige, să implore. În termenii noștri, se ruga. Într-un final, Făcătorul de Minuni, nevăzut pentru el, s-a apropiat. Dar El nu a făcut imediat o minune. Dimpotriă, a făcut ceva ce potrivit înțelegerii noastre umane poate apărea umilitor, neplăcut. A scuipat și a făcut tină din salivă și țărână, cu care a uns ochii orbului. Dar nu a fost suficient. L-a trimit cu acest lut pe ochi să meargă să se spele în scăldătoarea de la Siloam (care înseamnă „trimis”). Dar orbul nu s-a opus, a mers dibuind drumul, împiedicându-se, expunându-se batjocurii celrolalți. Într-un sfârșit, a ajuns la scăldătoare și s-a spălat. Iar aici, îndurând toate, împlinind toate, și-a dobândit vederea și privirea. Acesta este un model de rugăciune pentru noi. La urma urmei, și noi suntem orbi duhovnicește și nu Îl putem vedea pe Domnul. Dar știm că El există. Să-L chemăm, să strigăm către El, cerșind ajutorul. Și să nu disperăm dacă ajutorul nu ne este dat imediat. Poate că avem de mers mult în continuare, pe o cale nu ușoară, cum a fost și calea pe care a mers orbul către Siloam. Pe această cale s-ar putea să dăm peste lucruri neplăcute, umilitoare, cum a fost tina pentru orb. Să îndurăm totul. Să fim ascultători. Să facem ceea ce El ne-a cerut să facem. Să mergem pe drumul pe care El ni l-a arătat, cum a făcut orbul care a mers spre Siloam. Iar când am împlinit toate acestea, atunci Domnul va răspunde rugăciunilor noastre, și dacă este în acord cu voia Sa, ne va îndepli rugăciunea. Și ni se va întâmpla nouă ceea ce i s-a întâmplat și orbului. Când printre întâmplările ale vieții noastre, Domnul ne va întreba „Crezi tu în Fiul lui Dumnezeu?” (In. 9:35), noi atunci vom răspunde: Cred, Doamne și I ne vom închina. Să ne debarasăm însă în timpul rugăciunii de toate imaginile. Nu trebuie să ne imaginăm nimic, ci ca orbul să știm doar că Domnul este aproape și poate face orice. Iar dacă lucrurile nu se întâmplă cum ne-am dori, să nu disperăm. Ci să sperăm, speranță împotriva oricărei speranțe. Iar El va face ceea ce ne este nouă de folos. Să păstrăm starea minții pe care o avea orbul – este cea mai bună formă de rugăciune.
|